Jaarverslag 2018

Dit jaar zijn we begonnen met een weekend in de Ardennen van 18 t/m 20 januari. Hier zijn we naar toe geweest om het Ardennenoffensief te herdenken door KTR zijn bloemen gelegd bij de monumenten.

Het weekend van 18 t/m 21 mei zijn we met een aantal voertuigen naar Ulbeek in België geweest, hier hebben we weer een paar leuke ritten gereden.

Met Koningsdag, 27 april, hebben we zoals de laatste jaren verzameld bij Het Parkhuis in Dubbeldam, na de aubade hebben we de voertuigen gestart en zijn naar een museum bunker geweest in Willemsdorp, na de rondleiding zijn we met een sierlijke tocht naar Willemstad gereden. Na de versnapering hebben we de voertuigen gepakt en zijn we naar ‘s-Gravendeel afgereisd. Waar een ieder na een drankje richting huiswaarts is gegaan.

Op 1 Juni hebben we rondgereden met de kinderen die op 4 mei bloemen hebben neergelegd bij het monument.

2 Juni hebben we de gehandicapten rit verreden. Dit organiseren we altijd samen met het logeerhuis De Ark. We beginnen bij de loods en rijden zo over de dijk en polderwegen richting het Da Vinci college in Gorinchem. Hier wordt ons een lunch aangeboden, dit is tevens een afstudeeropdracht voor de leerlingen. Na de maaltijd is iedereen weer gaan zitten op zijn plek in de legervoertuigen. De tocht zette zich voort tot de Melkhouderij van de Fam. Slob in Giessenburg. Na een drankje zijn we vertrokken richting loods waar iedereen een ijsje en een presentje heeft gekregen.

Van 7 t/m 10 september zijn we met een klein gezelschap naar de Achterhoek geweest, hier wordt het Twente Achterhoek weekend gehouden met div. ritten door het Achterhoekse landschap. Na het einde van de rit is er nog de mogelijkheid om nog even een rondje op de crossbaan te rijden.

Het laatste weekend van 2018 alweer, dit was in Ulbeek België 19 t/m 22 oktober. Hier werd het GMC treffen georganiseerd. Dit is een weekend met alleen maar GMC’s, er waren er 104, dat is een aardige rij met auto’s.

Verder is de Daf YA 126 weer div. keren uitgeleend aan verschillende organisaties.

Op zaterdagen en ’s avonds is er onderhoud en restauratie gepleegd aan diverse voertuigen.