Jaarverslag 2017

Het eerste weekend van januari begon voor ons goed. Winterbivak, slapen in je auto of tent, geen elektrische verwarming, niets. Dit weekend vroor het, het was koud, zaterdagmorgen bij het wakker worden hingen de ijspegels aan de auto’s en tenten. Voor wat warmte was er een gezamenlijke tent met een houtkachel, dit was voor nu geen overbodige luxe. Het waren ook dit jaar weer mooie routes over verharde en onverharde wegen.

Daarna duurde het weer even voor we een rit hadden. Koningsdag 27 april. We verzamelden in Dordrecht bij “Het Parkhuis”. Na de aubade vertrokken we richting de pond die ons in Brabant bracht. Een erg mooie route door de Biesbosch langs verschillende monumentale plaatsen waar er in de oorlog gevochten is. Zo stopten we ook bij de molen in Meeuwen waar een noodwoning naast staat. Deze noodwoning werd eind van de oorlog gebruikt om in te wonen nadat veel huizen door de oorlog vernield waren. Het weer was niet al te warm deze koningsdag maar dat mocht verder de pret niet drukken en was het een erg mooie dag.

19 mei werd er weer het rondje gereden met de schoolkinderen die op 4 mei een witte roos bij het WW2 monument op de Sluisweg in ons dorp mochten leggen. Na een rondje door de omgeving hier ging iedereen weer met een blij gezicht naar huis.

Zaterdag 20 mei was de 12e gehandicapten rit die wij zelf organiseren in samenwerking met het logeerhuis “de Ark” in het dorp. Een mooi rit over dijken en smalle polderweggetjes bracht ons op het Da Vinci college in Gorinchem waar we een lunch kregen. Deze werd verzorgt door de leerlingen van Helpende Welzijn. Daarna vertrok de rit verder naar een boerderij in Meerkerk. Hier kregen we wat te drinken en was er tijd om wat te praten met elkaar. Rond 16:00 uur waren we weer op het beginpunt en kreeg iedereen weer een ijsje net als elk jaar. Na een presentje vertrok iedereen weer richting zijn of haar eigen huis.

Met de Pinksteren zijn er weer een aantal naar Ulbeek in België geweest. Hier werden meerdere ritten gereden en gezellige contacten onderhouden met hobby vrienden.

In juli is er in Engeland een grote beurs, hier zijn we naar toe geweest. Naast het rijden en sleutelen is het leuk om op een beurs spullen te verzamelen.

Het tweede weekend van september was het jubileum Twente-achterhoek weekend. KTR bestond 45 jaar. Dit werd samen met het Twente-achterhoek weekend georganiseerd. Herdenken en het samen zijn was een mooi weekend. Veel mooie routes en plaatsen om te stoppen. Een van de stopplaatsen was vliegveld Twente, hier was alles even teruggekeerd in de tijd en kwam zelfs koning Wilhelmina nog even om de hoek om een rondvlucht te maken in een Dakota. Zo kwamen we ook langs verschillende monumenten en langs de Canadese begraafplaats in Holten.

Het was een mooi jaar met verschillende mooie ritten op nog meer verschillende plaatsen.